Ko Darīt Ja Ir Slikta Spermas Kvalitāte?

Cigarešu smēķēšana ir atzīta problēma attiecībā uz spermas kvalitāti. Ir konstatēts, ka spermas kvalitātes pasliktināšanās ir ievērojami lielāka smago smēķētāju vidū (vairāk nekā 20 cigaretes dienā), salīdzinot ar vidēji smēķējošiem (10-20 cigaretes dienā) vai viegli smēķējošiem (1-10 cigaretes dienā).

Viens no veidiem, kā tabaka ietekmē spermas kvalitāti, ir DNS kvalitātes traucējumi, kas izraisa spermatozoīdu šūnu mutāciju. Lai sperma būtu veselīga, spermatozoīdiem jābūt pozitīvām dzīvotspējas, morfoloģijas, kustīguma un spermatozoīdu skaita īpašībām.
Tabaka ietekmē trīs no šiem faktoriem – spermatozoīdu skaitu, kustīgumu un morfoloģiju. Šo faktoru ietekmē var rasties mazāk spermatozoīdu, spermatozoīdi, kas nespēj peldēt, vai morfoloģiski nenormāli spermatozoīdi.

 

Turklāt cigarešu dūmi satur reaktīvās skābekļa formas, ko dēvē arī par ROS, kas ir galvenais leikocitozpermijas cēlonis. Leikocitospermija nozīmē balto asinsķermenīšu klātbūtni ejakulātā. Augstāks ROS līmenis negatīvi ietekmē spermatozoīdu darbību un tādējādi pasliktina spermas kvalitāti.

Tāpēc, ja neņemat vērā citus ar cigarešu smēķēšanu saistītos riskus veselībai, varat apsvērt iespēju vismaz uz 3 mēnešiem atmest smēķēšanu, lai mēģinātu uzlabot spermatozoīdu kvalitāti.

Noteikti ir vieglāk pateikt, nekā izdarīt, lai atmestu cigarešu smēķēšanu, taču daži cilvēki uzskata, ka ir diezgan noderīgi izmantot lietotnes, lai novērtētu savu atmešanas progresu. Healthline.com ir izveidojis lielisku pārskatu par lietotnēm gan Android, gan iPhone ierīcēm.
Viena no ļoti labi novērtētajām iPhone lietotnēm ir Livestrong.com lietotne My Quit Coach. Šī lietotne ir lieliska ar to, ka papildus pielāgotam atmešanas plānam jūs saņemat piekļuvi kopienai, kurā varat dalīties savā pieredzē un atbalstīt citus cilvēkus. SmokeFree aplikācija Android ierīcēm sniedz motivējošus padomus, personisko statistiku un pat finanšu statistiku par to, cik daudz naudas esat ietaupījis.

Arī Hārvarda Medicīnas skola bija publicējusi lielisku rakstu par smēķēšanas atmešanu, kurā ieteikta divpusēja pieeja, kas ir uzvedības stratēģijas un nikotīna aizstājēja kombinācija. Runājot par uzvedības stratēģiju, tā var būt jebkas, sākot no konsultēšanās ar ārstu un beidzot ar draugu, taču, šķiet, ka, atsakoties no smēķēšanas, svarīgs faktors ir sociālais atbalsts.
Nikotīna aizstājēji piedāvā plašu produktu klāstu, sākot no košļājamām gumijām līdz plāksteriem un inhalatoriem.
Kombinējot nikotīna aizstājējus, jāņem vērā nikotīna daudzums katrā no tiem, lai izvairītos no nikotīna pārdozēšanas.
Neatkarīgi no tā, vai esat izvēlējies vienu vai otru smēķēšanas iespēju, vietnē Smokefree.gov ir sniegti nebeidzami ieteikumi, kā atmest smēķēšanu, bet arī palikt bez cigaretēm.

0 ATBILDES

Atstāj atbildi

Vēlaties pievienoties diskusijai?
Jūtieties brīvi un sniedziet savu ieguldījumu!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.