VAI JŪSU SPERMA IR SASPRINGTA?

Nu, ja esat sasprindzināts, jūsu sperma, visticamāk, arī. Stress ietekmē mūsu vispārējo pašsajūtu, garastāvokli un to, kā mēs reaģējam uz apkārtējo vidi, taču ir arī mazāk redzamas stresa sekas. Dažas no mazāk redzamajām sekām, kas rodas ilgstošas stresa iedarbības rezultātā bez iejaukšanās, var izraisīt sirds un asinsvadu slimības, augšējo elpceļu slimības, piemēram, saaukstēšanos, kā arī pasliktināt spermas kvalitāti.

Lai noteiktu vīrieša spermas kvalitāti vai auglības potenciālu, viens no labākajiem prognozēšanas rādītājiem ir progresējošo kustīgo spermatozoīdu šūnu (PMSC) skaita noteikšana vīrieša spermas paraugā (sk. Tomlinson et al.). PMSC ir šūnas, kas var peldēt uz priekšu un uz augšu taisnā līnijā. Pastāv augsta korelācija starp PMSCs un spermatozoīdu morfoloģiju un veselu DNS.

Spermas šūnu veselībai ir izšķiroša nozīme ceļā uz dabisku grūtniecību. Kā minēts mūsu iepriekšējos emuāros, spermatozoīdu šūnu kvalitāti var ietekmēt daudzi ārējie faktori, un stress ir viens no tiem.
Kolumbijas Sabiedrības veselības universitāte ir veikusi pētījumu, kas pierāda saistību starp stresu un spermas kvalitāti. Stress negatīvi ietekmēja spermatozoīdu kustīgumu, kā arī spermatozoīdu morfoloģiju un skaitu ejakulātā. Tas nav arī pirmais pētījums, kurā pētīta saikne starp stresu un spermas kvalitāti. Iepriekš ASV veiktajos pētījumos ir izdevies konstatēt saistību starp stresa izraisītiem dzīves notikumiem un motilitāti veicinošu spermatozoīdu šūnu skaitu.

Stress ir organisma reakcija uz briesmām. Agrākos laikos tas uzturēja cilvēci pie dzīvības, pasargājot mūs no briesmām apkārtējā vidē, taču ilgstoša stresa iedarbība var izraisīt nopietnas veselības problēmas, tāpēc ir svarīgi pārvaldīt stresu, pirms nav par vēlu.

Vispirms noskaidrojiet, kas ir tas, kas izraisa jūsu stresa sajūtu. Tas var sniegt jums sajūtu, ka atgūstat kontroli pār sevi, un tas var palīdzēt jums virzīties uz priekšu. Kad esat noskaidrojis, kas izraisa stresu, mēģiniet padomāt, vai ir veids, kā jūs varat no stresa izvairīties. Tam nav obligāti jānozīmē, ka jūs pārtrauksiet stresa izraisītāju un pilnībā izslēgsiet to no savas dzīves. Dažkārt var būt nepieciešams pilnībā izvairīties no stresa situācijas, bet daudzkārt var palīdzēt nelieli uzlabojumi. Nelieli risinājumi var būt vai nu lielāka kontrole pār situāciju, vai arī vienkārši ieviešot savā ikdienas rutīnā kaut ko tādu, ko jūs labprāt darāt.

Miegs. Nekas nav labāks par to, kā pamosties atpūties pēc kārtīga nakts miega. Iespējams, dzīvē ir reizes, kad labs miegs šķiet neiespējams, taču atpūta ir viena no svarīgākajām lietām, lai organisms labi funkcionētu.

Sakiet “nē”. Ja jums ir pārāk daudz lietu un tas rada stresu, jums ir jāapstājas. Palēniniet tempu, pierakstiet visus savus uzdevumus un nosakiet prioritātes. Jūs nevarat darīt visu vienlaicīgi, tāpēc varētu darīt to labi un pa vienam.

Veiciet vingrinājumus. Vingrošana var palīdzēt noņemt stresu, pat ja to darāt tikai 30 minūtes. Jums nav jāskrien maratons, pirmo reizi veicot kaut ko aktīvu. Jūs varat vienkārši braukt ar velosipēdu pa savu pilsētu, doties peldēt vai vienkārši pastaigāties – tam nav nepieciešams abonements. Fiziskajām aktivitātēm ir arī pozitīva ietekme uz spermas kvalitāti.

Ja jūtat, ka tā kļūst ārpus jūsu rokām, vienmēr meklējiet profesionālu palīdzību, pirms viss kļūst pārāk nopietni. Stresa radīšana sev bez jebkādas palīdzības vai uzlabošanās var ietekmēt vispārējo veselības stāvokli un novest pie nopietnām sirds vai reproduktīvām problēmām.

0 ATBILDES

Atstāj atbildi

Vēlaties pievienoties diskusijai?
Jūtieties brīvi un sniedziet savu ieguldījumu!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.